-->
;

Sunday 23 December 2018

author photo


Jangan lupa untuk menonton drama Sesegar Nailofar yang diadaptasi daripada novel Sesegar Nailofar. Dibintangi oleh Erwin Dawson, Hanna Aqeela, Aishah Azman dan Kodi Rasheed dan ramai lagi. Drama terbitan NS Star Studio ini ditayangkan mulai 23 Disember ini, setiap Jumaat hingga Ahad, pukul 7.00 malam mengisi Slot Widuri di TV1.

Novel Sesegar Nailofar karya Zaid Akhtar

Details
Tajuk : Sesegar Nailofar
Episod Penuh: 13 Episod
Tarikh Tayangan : 23 Disember 2018
Waktu Siaran : Jumaat-Ahad, 7:00 malam
Saluran : Slot Widuri TV1 (RTM)
Pengarah : Amor Rizan
Terbitan : NS Star Studio

WATAK PELAKON
Erwin Dawson sebagai Iqbal
Hanna Aqeela sebagai Hazwani
Aishah Azman sebagai Salsabila
Kodi Rasheed sebagai Nazim

Sinopsis Sesegar Nailofar

Iqbal dan Salsabila merupakan sahabat baik sejak dari zaman persekolahan lagi. Salsabila kagum dengan Iqbal yang sangat cemerlang dalam pelajaran dan pada masa sama bertanggungjawab terhadap ibu dan adik kembarnya, Marisa.

Ibu Salsabila, Shahera seringkali menekankan kepadanya supaya mencari jodoh dalam kalangan keturunan Sargoff. Dalam diam dia merancang dengan kakaknya, Zaiton mahu mengahwinkan Salsabila dengan Nazim, anak Zaiton yang berkelulusan universiti dari England. Salsabila tidak suka dengan hasrat ibunya kerana dia telah jatuh hati kepada Iqbal.

Ketika itu di kawasan perumahan mereka menjadi kecoh apabila ahli sebuah kumpulan jenayah, Kumpulan Gagak Merah telah ditangkap. Ditakdirkan Iqbal dan Marisa melanjutkan pengajian ke Mesir. Salsabila pula terpaksa menurut arahan keluarganya menyambung pelajaran dalam negara. Walaupun berjauhan Salsabila dan Iqbal berjanji akan terus kekal dalam hubungan mereka dan Salsabila juga membantu kewangan Iqbal untuk perbelanjaan di Mesir.

Di Mesir Iqbal bertemu Hazwani, kawan baik Marisa dan Ghufron yang sama-sama belajar di Mesir. Berlaku kejadian yang membuatkan hubungan Iqbal dan Hazwni menjadi rapat. Pada masa sama Iqbal seringkali menerima kiriman email daripada seseorang yang menggelarkan dirinya sebagai Nailofar yang membuatkan dirinya tertanya-tanya siapakah gerangan penama tersebut.

Rahsia percintaan mereka selama tiga tahun musnah apabila ibu Salsabila mengetahui perkara tersebut. Salsabila pula menggesa Iqbal mempercepatkan usaha meminangnya. Iqbal akhirnya pulang ke Malaysia. Namun Iqbal terpaksa membatalkan niatnya kerana Salsabila telah berkahwin dengan Nazim. Rombongan Iqbal meminang Salsabila ditolak mentah-mentah oleh ibunya walaupun ayah Salsabila merestui hubungan anaknya dengan Iqbal.

Pada hari pertama perkahwinan, Salsabila terkejut dengan sikap Nazim yang baran dan kasar. Perkara itu disampaikan kepada ibunya namun dia dituduh mengadakan cerita. Iqbal terus menerima kiriman email Nailofar dan ayat yang digunakan sama seperti yang diucapkan Hazwani. Iqbal bertemu Hazwani untuk meminta penjelasan serta pengakuannya tentang identiti Nailofar. Akhirnya Hazwani mengaku tentang email tersebut.

Sementara itu Salsabila terkejut melihat gambar Nazim berlatar belakangkan logo Kumpulan Gagak Merah dan merasakan suaminya itu ada hubungan dengan kumpulan penjenayah tersebut.

Iqbal pula ke Malaysia dan bekerja di pejabat agama. Manakala Hazwani menjadi pensyarah di universiti yang sama dengan Salsabila mengajar. Mereka mesra sebagai rakan sekerja. Iqbal dan Hazwani pula akhirnya selamat menjadi suami isteri.

Hazwani meminta Salsabila menceritakan masalahnya bila melihat kesan lebam di muka kawannya itu. Salsabila yang sudah tidak tahan dipukul Nazim akhirnya memberitahu perkara sebenar. Hazwani meminta Salsabila mengadukan kepada pejabat agama. Di situlah Iqbal bertemu semula dengan Salsabila. Hazwani terkejut mengetahui Salsabila merupakan bekas kekasih suaminya.

Hazwani terkesan dengan kisah silam Salsabila dengan Iqbal yang menyebabkannya menjauhkan diri daripada Salsabila. Salsabila pula sedaya upaya meyakinkan Hazwani bahawa hubungan cinta dengan Iqbal telah lama berakhir.

Siasatan polis mendapati Nazim merupakan anggota Kumpulan Gagak Merah dan tidak menghabiskan pengajiannya di England. Salsabila berasa tertipu dengan kenyataan tersebut. Hazwani kecil hati dengan tumpuan Iqbal terhadap masalah Salsabila. Nazim mengamuk besar bila mengetahui Salsabila memberitahu perkara tersebut kepada keluarganya. Dia memukul Salsabila hingga menyebabkan isterinya itu cedera tulang belakang. Ketika itu juga Salsabila diceraikan oleh Nazim.

Kejadian itu membuka hati Hazwani untuk menerima kehadiran Salsabila dalam hidup mereka. Apakah Hazwani rela menerima Salsabila sebagai madunya? 

Gambar Pelakon

This post have 0 coment rios


EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post