-->
;

Sunday 12 March 2017

author photo


JS Pictures Sdn Bhd merealisasikan idea penuntut Universiti Teknologi Mara (UiTM) menjadi telefilem berjudul Trauma yang kini dipertandingkan dalam Anugerah Drama Festival Kuala Lumpur 2017 (DFKL) pada 9 April depan.

Telefilem ini diarahkan oleh pengarah Azman Yahya atau Jinggo manakala isterinya Sheila Rusly sebagai penerbit.

Telefilem ini ialah mengisahkan tentang pergelutan jiwa gadis psiko itu bakal menggabungkan enam pelakon popular termasuk Janna Nick, Zara Zya, Saharul Ridzwan, Dayana Roza, Raja Afiq serta Idris Khan.

Sheila Rusly berkata, projek Trauma itu dianggap sebagai sokongan dan penghargaan terhadap usaha TV3 menganjurkan anugerah khusus buat pembikin serta karyawan dalam penerbitan drama.

"Boleh dikatakan Trauma direalisasikan bukan berpaksikan keuntungan. Projek ini antara cara kami berterima kasih kepada penganjur. Sepanjang 10 tahun JS Pictures ditubuhkan, TV3 sentiasa menyokong kami. Malah naskhah cerita ini pun diterima ketika sesi jelajah DFKL.

"Asalnya ia dibentangkan pelajar UiTM, Lendu. Saya berminat mengembangkan ceritanya selepas mendapat lampu hijau dan bersama Jinggo kami mencipta kelainan dengan mengumpulkan pemenang pemenang DFKL musim lalu seperti Janna dan Saharul," katanya.

Sheila berkata, pihaknya menyerapkan nama Raja Afiq dalam senarai pelakon kerana kerjaya seninya juga bermula daripada anugerah sama kecuali Dayana Roza dan Idris Khan.

"Trauma unik kerana seperti dirancang, pelakonnya adalah mereka yang menyerlah dalam DFKL sebelum ini. Mereka juga sudah biasa bekerja dengan produksi saya melainkan Zara Zya.

"Dapat mengumpulkan enam bintang muda popular ini juga bukan mudah kerana masing-masing hangat di pasaran. Syukur akhirnya projek ini terlaksana," ulasnya yang tidak sabar menanti reaksi penonton. Trauma bakal disiarkan menerusi slot Cerekarama di TV3, 11 Mac 2017.

This post have 0 coment rios


EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post