-->
;

Friday 7 February 2020

author photo

Saksikan drama Drama Bukan Kahwin Paksa yang bakal bermula pada Februari ini ditayangkan di slot Lestary TV3. Dibintangi Kamal Adli dan Hannah Delisha dan ramai lagi. Drama bersiri arahan Idora Abdul Rahman ini bakal bersiaran sebanyak 13 episod.

Novel Bukan Kahwin Paksa Karya Syamnuriezmil

Details

Tajuk :  Bukan Kahwin Paksa
Episod Penuh: 13 Episod
Tarikh Tayangan : 7 Februari 2020
Waktu Siaran : Rabu-Jumaat, 9:00 malam
Saluran : Slot Lestary TV3
Pengarah : Idora Abdul Rahman
Terbitan : Global Station Sdn Bhd

WATAK PELAKON
Kamal Adli sebagai Izz Rizqin (Uda)
Hannah Delisha sebagai Dara Safiya
Danial Dashuki sebagai Ryan
Alya Iman sebagai Ariyana
Oktovia Manrose sebagai Nita
Afiq Muiz sebagai Azz Rizqin
Husna Mustaffa sebagai Tiz
Jasper Supayah sebagai Vee
Dhia Irdina sebagai Elly

Sinopsis Drama  Bukan Kahwin Paksa

Pada mulanya, mereka dipertemukan dalam situasi yang tidak menyenangkan yang menyebabkan mereka ditakdirkan menjadi musuh. Disebabkan tersalah e-mel, mereka kemudian menjadi kawan baik di alam maya. Sehinggalah mereka ditakdirkan jatuh cinta melalui panggilan telefon.

Izz Rizqin (Uda) mengorbankan cintanya demi keluarganya. Dia tidak menyangka mummynya telah melamar Ariyana untuk alongnya, Azz. Dia bertambah kecewa kerana Ariyana telah menerima pinangan mummynya. Sebenarnya Ariyana menyangkakan bahawa pinangan tersebut adalah dari Uda namun sebalikknya untuk Azz. Lalu dia melarikan diri ke Ipoh.

Dara Safiya pula tidak percaya kepada cinta selepas dua kali patah hati. Pertama Irsyad dan yang kedua, Ryan. Dia ternampak Ryan bersama Nita di atas katil suatu pagi di rumahnya. Dalam kecewa dan marah, dia telah melampiaskan marahnya kepada Uda yang kebetulan adalah jiran Ryan. Selepas insiden tersebut, dia nekad mahu membujang sampai ke tua menjaga mama dan papanya.

Akibat sudah putus asa dalam mencari cinta Uda dan Arriyana menyerahkan nasib kepada orang tua mereka. Kedua-dua keluarga  mereka mencadangkan calon pilihan dan mereka bersetuju. Tanpa mengenali mereka hanya akan berjumpa di hari pernikahan.

Gambar Pelakon





This post have 0 coment rios


EmoticonEmoticon

This Is The Newest Post
Previous article Previous Post